Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule... 4.63 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Liceum
  2. 3 Klasa
  3. Fizyka

Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule...

9.1.1.
 Zadanie

9.1.2.
 Zadanie

1. FAŁSZ, ponieważ kule A i B są początkowo uziemione, dlatego nadmiar ładunku ujemnego przepłynie do Ziemi i kule naładują się.

2. PRAWDA, ponieważ kule A i B są początkowo uziemione, dlatego nadmiar ładunku ujemnego przepłynie do Ziemi i w tych kulach zostanie więcej ładunku dodatniego. Oznacza to, że kule naładują się dodatnio.

3. FAŁSZ, ponieważ elektroskop naładował się przez indukcję.

4. PRAWDA, wynika to z zasady działania elektroskopu. Zauważmy, że elektroskop ładowany jest w tym przypadku przez indukcję. Wówczas ładunek zgromadzony na główce elektroskopu jest przeciwny do ładunku naładowanej kuli A. Oznacza to, że na główce elektroskopu zgromadzi się ładunek ujemny, a na listkach ładunek dodatni.

5. FAŁSZ, ponieważ kula B nie była elektrycznie obojętna. Była naładowana dodatnio.

6. PRAWDA, ponieważ kula stykała się z główką elektroskopu to ładunek z kulki B przepływa na elektroskop. Wówczas liski i główka elektroskopu uzyskały taki sam ładunek, jak kulka B.

DYSKUSJA
komentarz do rozwiązania Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule... - Zadanie 9.1.1.: Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 3. Zakres rozszerzony - strona 11
renata.lucyna18

13 marca 2018
13.1.5
komentarz do odpowiedzi Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule... - Zadanie 9.1.1.: Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 3. Zakres rozszerzony - strona 11
Odrabiamy.pl

954

13 marca 2018

@renata.lucyna18 Cześć, rozwiązanie zadania 13.1.5 jest dostępne tutaj: Link . Pozdrawiam

komentarz do zadania Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule... - Zadanie 9.1.1.: Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 3. Zakres rozszerzony - strona 11
Bożena

11 lutego 2018
Dziękuję :)
klasa:
Informacje
Autorzy: Bogdan Mendel, Janusz Mendel, Teresa Stolecka, Elżbieta Wójtowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326716546
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Prostokąt

Prostokąt to czworokąt, którego wszystkie kąty wewnętrzne są kątami prostymi.

Sąsiednimi bokami nazywamy te boki, które mają wspólny wierzchołek. W prostokącie każde dwa sąsiednie boki są prostopadłe.

Przeciwległymi bokami nazywamy te boki, które nie mają punktów wspólnych. W prostokącie przeciwległe boki są równoległe oraz mają równe długości.

Odcinki, które łączą dwa przeciwległe wierzchołki (czyli wierzchołki nie należące do jednego boku) nazywamy przekątnymi. Przekątne prostokąta mają równe długości oraz przecinają się w punkcie, który jest środkiem każdej przekątnej, to znaczy punkt ten dzieli przekątne na dwie równe części.

Wymiarami prostokąta nazywamy długości dwóch sąsiednich boków. Jeden bok nazywamy długością, a drugi szerokością prostokąta.
 

prostokat

Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom