Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule... 4.63 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Liceum
  2. 3 Klasa
  3. Fizyka

Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule...

9.1.1.
 Zadanie

9.1.2.
 Zadanie

1. FAŁSZ, ponieważ kule A i B są początkowo uziemione, dlatego nadmiar ładunku ujemnego przepłynie do Ziemi i kule naładują się.

2. PRAWDA, ponieważ kule A i B są początkowo uziemione, dlatego nadmiar ładunku ujemnego przepłynie do Ziemi i w tych kulach zostanie więcej ładunku dodatniego. Oznacza to, że kule naładują się dodatnio.

3. FAŁSZ, ponieważ elektroskop naładował się przez indukcję.

4. PRAWDA, wynika to z zasady działania elektroskopu. Zauważmy, że elektroskop ładowany jest w tym przypadku przez indukcję. Wówczas ładunek zgromadzony na główce elektroskopu jest przeciwny do ładunku naładowanej kuli A. Oznacza to, że na główce elektroskopu zgromadzi się ładunek ujemny, a na listkach ładunek dodatni.

5. FAŁSZ, ponieważ kula B nie była elektrycznie obojętna. Była naładowana dodatnio.

6. PRAWDA, ponieważ kula stykała się z główką elektroskopu to ładunek z kulki B przepływa na elektroskop. Wówczas liski i główka elektroskopu uzyskały taki sam ładunek, jak kulka B.

DYSKUSJA
komentarz do rozwiązania Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule... - Zadanie 9.1.1.: Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 3. Zakres rozszerzony - strona 11
renata.lucyna18

13 marca 2018
13.1.5
komentarz do odpowiedzi Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule... - Zadanie 9.1.1.: Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 3. Zakres rozszerzony - strona 11
Odrabiamy.pl

1021

13 marca 2018

@renata.lucyna18 Cześć, rozwiązanie zadania 13.1.5 jest dostępne tutaj: Link . Pozdrawiam

komentarz do zadania Metalowe, uziemione i obojętne elektrycznie kule... - Zadanie 9.1.1.: Zrozumieć fizykę. Zbiór zadań 3. Zakres rozszerzony - strona 11
Bożena

11 lutego 2018
Dziękuję :)
klasa:
Informacje
Autorzy: Bogdan Mendel, Janusz Mendel, Teresa Stolecka, Elżbieta Wójtowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326716546
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Obwód

Obwód wielokąta to suma długości boków danego wielokąta.

  1. Obwód prostokąta – dodajemy długości dwóch dłuższych boków i dwóch krótszych.

    Zatem prostokąt o wymiarach a i b ma obwód równy:
    Obwód prostokąta: $$Ob = 2•a+ 2•b$$.

    Przykład: Policzmy obwód prostokąta, którego boki mają długości 6 cm i 8 cm.

    ob_kwadrat

    $$Ob=2•8cm+2•6cm=16cm+12cm=28cm$$
     

  2. Obwód kwadratu – dodajemy długości czterech identycznych boków, zatem wystarczy pomnożyć długość boku przez cztery.

    Zatem kwadrat o boku długości a ma obwód równy:
    Obwód kwadratu: $$Ob = 4•a$$.

    Przykład: Policzmy obwód kwadratu o boku długości 12 cm.

    ob_prostokat

    $$Ob=4•12cm=48cm$$

 
Dodawanie i odejmowanie

Działania arytmetyczne to dwuargumentowe działania, które dwóm danym liczbom przyporządkowują trzecią liczbę, czyli tzw. wynik działania. Zaliczamy do nich dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.

  1. Dodawanie to działanie przyporządkowujące dwóm liczbom a i b, liczbę c = a + b. Wynik dodawania nazywany jest sumą, a dodawane składnikami sumy.
     

    dodawanie liczb


    Składniki podczas dodawania można zamieniać miejscami, dlatego mówimy, że jest ono przemienne. Niekiedy łatwiej jest dodać dwa składniki, gdy skorzystamy z tej własności.
    Przykład: $$7 + 19 = 19 +7$$.

    Kiedy jednym ze składników sumy jest inna suma np. (4+8), to możemy zmienić położenie nawiasów (a nawet je pominąć), na przykład $$12 + (4 + 8) = (12 + 8) + 4 = 12 + 8 + 4$$
    Mówimy, że dodawanie jest łączne.

    Poniżej przedstawiamy przykład, gdy warto skorzystać z praw łączności i przemienności:
    $$12 + 3 + 11 + (7 + 8) + 9 = 12 + 8 +3 +7 + 11 + 9 = 20 + 10 + 20 = 50$$
     

  2. Odejmowanie
    Odjąć liczbę b od liczby a, tzn. znaleźć taką liczbę c, że a = b+ c.
    Przykład $$23 - 8 = 15$$, bo $$8 + 15 = 23$$.

    Odejmowane obiekty nazywane są odpowiednio odjemną i odjemnikiem, a wynik odejmowania różnicą.

    odejmowanie liczb

    Odejmowanie w przeciwieństwie do dodawania nie jest ani łączne, ani przemienne.
    np. $$15 - 7 ≠ 7 - 15$$ (gdzie symbol ≠ oznacza "nie równa się").
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom