Oceń prawdziwość poniższych zdań. Wybierz P, jeśli... 4.54 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Oceń prawdziwość poniższych zdań. Wybierz P, jeśli...

Zadanie 1.
 Zadanie

Zadanie 2.
 Zadanie

Jeżeli ciało porusza się po linii prostej, to wartość jego prędkości jest stała w czasie. - PRAWDA (w ruchu jednostajnym), FAŁSZ (w ruchu jednostajnie przyspieszonym) 

Jeżeli ciało porusza się po torze krzywoliniowym, to w tym ruchu występuje przyspieszenie. - PRAWDA (w ruchu jednostajnie przyspieszonym), FAŁSZ (w ruchu jednostajnym)

Ciało nie może poruszać się po torze krzywoliniowym ze stałą wartością prędkości. - FAŁSZ

DYSKUSJA
komentarz do zadania Oceń prawdziwość poniższych zdań. Wybierz P, jeśli... - Zadanie Zadanie 1.: Zrozumieć fizykę. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 5
Róża

26 listopada 2018
Dzięki za pomoc :)
opinia do odpowiedzi Oceń prawdziwość poniższych zdań. Wybierz P, jeśli... - Zadanie Zadanie 1.: Zrozumieć fizykę. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 5
Stefan

17 kwietnia 2018
Dzieki za pomoc
komentarz do zadania Oceń prawdziwość poniższych zdań. Wybierz P, jeśli... - Zadanie Zadanie 1.: Zrozumieć fizykę. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 5
ondraszek5

19 września 2017
Punkt 3 ze stałą SZYBKOŚCIĄ może, ale ze stałą PREKOŚCIĄ nie może bo zmienia się kierunek wektora prędkości
opinia do rozwiązania Oceń prawdziwość poniższych zdań. Wybierz P, jeśli... - Zadanie Zadanie 1.: Zrozumieć fizykę. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 5
Ewelina

6014

19 września 2017
@ondraszek5 Cześć, w zadaniu jest napisane: ,,..ze stałą wartością prędkości." Mówiąc o WARTOŚCI prędkości mamy na myśli SZYBKOŚĆ. Pozdrawiam!
komentarz do rozwiązania Oceń prawdziwość poniższych zdań. Wybierz P, jeśli... - Zadanie Zadanie 1.: Zrozumieć fizykę. Maturalne karty pracy część 1. Zakres rozszerzony - strona 5
ondraszek5

26 września 2017
@Ewelina Nie upieram się. Co do odpowiedzi się zgadzamy. Co poeta, pisząc zadanie miał na myśli to inna sprawa. Dzięki za reakcję. Pozdrawiam serdecznie
klasa:
Informacje
Autorzy: Joanna Borgensztajn, Walentyna Kakareka
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326718762
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Mnożenie i dzielenie

Kolejnymi działaniami, które poznasz są mnożenie i dzielenie.

  1. Mnożenie to działanie przyporządkowujące dwóm liczbom a i b liczbę c = a•b (lub a×b). Mnożone liczby nazywamy czynnikami, a wynik mnożenia iloczynem.

    mnożenie liczb

    Mnożenie jest:

    1. przemienne (czynniki można zamieniać miejscami) , np. 3 • 2 = 2 • 3
    2. łączne (gdy mamy większą liczbę czynników możemy je mnożyć w dowolnej kolejności),
      np. $$(3 • 5) • 2 = 3 • (5 • 2)$$
    3. rozdzielne względem dodawania i odejmowania
      np. 2 • (3 + 4) = 2 • 3 + 2 • 4
      2 • ( 4 - 3) = 2 • 4 - 2 • 3
      Wykorzystując łączność mnożenia można zdecydowanie łatwiej uzyskać iloczyn np.: 4 • 7 • 5 = (4 • 5) • 7 = 20 • 7 = 140
  2. Dzielenie
    Podzielić liczbę a przez b oznacza znaleźć taką liczbę c, że $$a = b • c$$, np. $$12÷3 = 4$$, bo $$12 = 3 • 4$$.
    Wynik dzielenia nazywamy ilorazem, a liczby odpowiednio dzielną i dzielnikiem.

    dzielenie liczb

    Dzielenie podobnie jak odejmowanie nie jest ani przemienne, ani łączne
     

  Ciekawostka

Znak x (razy) został wprowadzony w 1631 przez angielskiego matematyka W. Oughtreda, a symbol ͈„•” w 1698 roku przez niemieckiego filozofa i matematyka G. W. Leibniz'a.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom