Fizyka 1 (Podręcznik, GWO)

Na rysunkach A i B pokazano stopę... 4.43 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Fizyka

Na rysunkach A i B pokazano stopę...

4
 Zadanie

5
 Zadanie

6
 Zadanie
7
 Zadanie
8
 Zadanie

`"a)"` 

W sytuacji A długość ramienia siły wynosi 18 cm, a w sytuacji B wynosi on 16 cm. 

`"b)"` 

Kolarz usiłuje obrócić pedał w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

`"c)"` 

`"Dane:"` 

`"r"_"A"=18\ "cm"=0,18\ "m"` 

`"F"_"A"=400\ "N"` 

`"r"_"B"=16\ "cm"` 

`"F"_"B"=400\ "N"` 

`"Szukane:"` 

`"M"_"A,"\ "M"_"B"="?"` 

Obliczamy moment siły w sytuacji A:

`"M"_"A"="F"_"A"*"r"_"A"=400\ "N"*0,18\ "m"` 

`"M"_"A"=72\ "N"*"m"` 

Następnie obliczamy moment siły w sytuacji B:

`"M"_"B"="F"_"B"*"r"_"B"=400\ "N"*0,16\ "m"` 

`"M"_"B"=64\ "N"*"m"` 

 

 

DYSKUSJA
user profile image
Weronika Sikora

18-10-2017
ŁAŁ WOW
Informacje
Fizyka 1
Autorzy: Krzysztof Horodecki, Artur Ludwikowski
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Ola

5736

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie