Wyjaśnij, na czym polega... 4.4 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Fizyka

STRZEPYWANIE KROPEL WODY Z PARASOLA: Podczas strzepywania nadajemy parasolowi prędkość. Jednocześnie nadajemy taką samą prędkość również kroplom wody, które się na nim osadziły. W momencie, gdy parasol gwałtownie się zatrzymuje krople w wyniku bezwładności nadal chcą się poruszać z tą samą prędkością, więc odrywają się od parasola i opadają na ziemię. 

TRZEPANIE DYWANU: Tutaj sytuacja jest odwrotna. Cząsteczki kurzu, które osadziły się na dywanie oraz dywan początkowo nie mają prędkości. Podczas trzepania uderzamy mocno w dywan, nadając mu gwałtownie dużą prędkość, cząsteczki chcą pozostać w bezruchu, więc odrywają się od dywanu, a następnie w wyniku sił przyciągania ziemskiego opadają w dół. 

DYSKUSJA
Informacje
Świat fizyki 2
Autorzy: Barbara Sagnowska, Maria Rozenbajgier, Ryszard Rozenbajger
Wydawnictwo: ZamKor / WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Ola

469

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Wielokrotności

Wielokrotność liczby to dana liczba pomnożona przez 1,2,3,4,5 itd.
Inaczej mówiąc, wielokrotność liczby n to każda liczba postaci 1•n, 2•n, 3•n, 4•n, 5•n ...

Przykłady:

  • wielokrotnością liczby 4 jest:
    • 4, bo $$4=1•4$$
    • 8, bo $$8=2•4$$
    • 12, bo $$12=3•4$$
    • 16, bo $$16=4•4$$
    • 20, bo $$20=5•4$$
       
  • wielokrotnością liczby 8 jest:
    • 8, bo $$8=1•8$$
    • 16, bo $$16=2•8$$
    • 24, bo $$24=3•8$$
    • 32, bo $$32=4•8$$
    • 40, bo $$40=5•8$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie