Uzupełnij numery miesięcy znakami... 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 3 Klasa
  3. Edukacja wczesnoszkolna

Uzupełnij numery miesięcy znakami...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Uzupełniamy tabelę:

I styczeń 31 dni
II luty 28 dni
III marzec 31 dni
IV kwiecień 30 dni
V maj 31 dni
VI czerwiec 30 dni
VII lipiec 31 dni
VIII sierpień 31 dni
IX wrzesień 30 dni
X październik 31 dni
XI listopad 30 dni
XII grudzień 31 dni
DYSKUSJA
komentarz do odpowiedzi Uzupełnij numery miesięcy znakami... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 1 - strona 4
Gość

24 września 2018
Witam mam pytanie rozwiązanie zadania z matematyki kl 2 tropiciele o treści odkryj zasadę według której ułożono figury w piramidkach
opinia do odpowiedzi Uzupełnij numery miesięcy znakami... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 1 - strona 4
Ola

17406

25 września 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią. :)

komentarz do rozwiązania Uzupełnij numery miesięcy znakami... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 1 - strona 4
Kuba

1

14 listopada 2018
Dzięki!!!
opinia do odpowiedzi Uzupełnij numery miesięcy znakami... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 1 - strona 4
Gość

27 sierpnia 2018
dobrze
klasa:
Informacje
Autorzy: Jolanta Brzózka, Anna Jasiocha
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302156700
Autor rozwiązania
user profile

Ola

17406

Nauczyciel

Wiedza
Odejmowanie ułamków zwykłych
  1. Odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – odejmujemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

    Przykład:

    • $$5/6-2/6= 3/6= {3÷3}/{6÷3}=1/2$$

      Uwaga

    Gdy w wyniku odejmowania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości.
    Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę.

  2. Odejmowanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy odejmowanie.

    Przykład:

    • $$3/{10}- 1/5=3/{10}- {1•2}/{5•2}=3/{10}- 2/{10}=1/{10}$$
       
  3. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= {2•3+1}/3-{1•3+1}/3=7/3-4/3=3/3=1$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= 2 + 1/3- 1 - 1/3= 2 – 1 + 1/3- 1/3= 1 + 0 = 1$$
       
  4. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy odejmowanie.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/2= {2•3+1}/3-{1•2+1}/2=7/3-3/2={7•2}/{3•2}-{3•3}/{2•3}={14}/6-9/6=5/6$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

      Przykład:

      $$2 1/2- 1 1/3= 2 + 1/2- 1 - 1/3= 2 - 1 + 1/2-1/3= 1 +{1•3}/{2•3}-{1•2}/{3•2}= 1 + 3/6- 2/6= 1 + 1/6= 1 1/6$$
 
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom