Pokoloruj ramki z poprawnymi... 4.56 gwiazdek na podstawie 18 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 3 Klasa
  3. Edukacja wczesnoszkolna

Pokoloruj ramki z poprawnymi...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Zaznaczamy poprawne odpowiedzi:

30 minut to pół godziny oraz dwa kwadranse. 

45 minut to pół godziny i kwadrans oraz trzy kwadranse. 

60 minut to cztery kwadranse oraz pół godziny i pół godziny. 

DYSKUSJA
opinia do rozwiązania Pokoloruj ramki z poprawnymi... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 3 - strona 3
Marek Dygas

13 maja 2018
Oblicz zgodnie ze wzorem
komentarz do zadania Pokoloruj ramki z poprawnymi... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 3 - strona 3
Odrabiamy.pl

958

14 maja 2018

@Marek Dygas Cześć, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim.

komentarz do zadania Pokoloruj ramki z poprawnymi... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 3 - strona 3
Sara

2 marca 2018
Dzięki za pomoc
klasa:
Informacje
Autorzy: Jolanta Brzózka, Anna Jasiocha
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302156724
Autor rozwiązania
user profile

Ola

17406

Nauczyciel

Wiedza
Kwadraty i sześciany liczb

Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej - w postaci potęgi.

  1. Iloczyn dwóch takich samych liczb (czynników) nazywamy kwadratem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi drugiej.
    Przykład:
    $$5•5=5^2 $$, czytamy: „kwadrat liczby pięć” lub „pięć do potęgi drugiej”

  2. Iloczyn trzech takich samych czynników nazywamy sześcianem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi trzeciej.
    Przykład:
    $$7•7•7=7^3$$, czytamy: „sześcian liczby siedem” lub „siedem do potęgi trzeciej”

  3. Gdy występuje iloczyn więcej niż trzech takich samych czynników mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiony do potęgi takiej ile jest czynników.
    Przykład:
    $$3•3•3•3•3=3^5 $$, czytamy: „trzy do potęgi piątej”

    $$2•2•2•2•2•2•2=2^7 $$, czytamy: „dwa do potęgi siódmej”
     

potegi-nazewnictwo
Przeliczanie jednostek – centymetry na metry i kilometry

W praktyce ważna jest umiejętność przeliczania 1 cm na planie lub mapie na ilość metrów lub kilometrów w terenie.

  • 1 m = 100 cm
  • 1 cm = 0,01 m
  • 1 km = 1000 m = 100000 cm
  • 1 m = 0,001 km
  • 1 cm = 0,00001 km

Przykłady na przeliczanie skali mapy:

  • skala 1:2000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 2000 cm w rzeczywistości, czyli 20 m policzmy: 2000 cm = 2000•0,01= 20 m
  • skala 1:30000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 30000 cm w rzeczywistości, czyli 300 m policzmy: 30000 cm = 30000•0,01= 300 m
  • skala 1:500000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 500000 cm w rzeczywistości, czyli 5 km policzmy: 500000 cm = 500000•0,00001= 5 km
  • skala 1:1000000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 1000000 cm w rzeczywistości, czyli 10 km policzmy: 1000000 cm = 1000000•0,00001= 10 km
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom