W sklepie zoologicznym było... 4.45 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 3 Klasa
  3. Edukacja wczesnoszkolna

W sklepie zoologicznym było...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie

Było 8 akwarium i w każdym było po 7 rybek. Musimy pomnożyć 8 razy 7, żeby obliczyć, ile razem było wszystkich rybek:

Odpowiedź: Do akwariów wpuszczono razem 56 rybek. 

DYSKUSJA
komentarz do rozwiązania W sklepie zoologicznym było... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 2 - strona 3
Gość

4 czerwca 2018
Jak zrobić zadanie w ćwiczeniach z pomysłem st 29 zad 5
komentarz do rozwiązania W sklepie zoologicznym było... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 2 - strona 3
Ola

17406

5 czerwca 2018

@Gość Dzień dobry, zadanie o które pytasz jest dostępne na naszej stronie dla wszystkich użytkowników tutaj: Link<...

opinia do rozwiązania W sklepie zoologicznym było... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 2 - strona 3
Gość

1

13 grudnia 2017
Trzeba przejsc lanirynt powiekszajac cyfre 3o 9
komentarz do rozwiązania W sklepie zoologicznym było... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 2 - strona 3
Odrabiamy.pl

51

13 grudnia 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim.

opinia do odpowiedzi W sklepie zoologicznym było... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 2 - strona 3
Gość

1

5 grudnia 2017
Mam uzupełnić tabele wyniki sprawdzaj na liczydle
komentarz do rozwiązania W sklepie zoologicznym było... - Zadanie 1: Ćwiczenia z pomysłem 3. Matematyka cz. 2 - strona 3
Odrabiamy.pl

958

5 grudnia 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

klasa:
Informacje
Autorzy: Jolanta Brzózka, Anna Jasiocha
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302156717
Autor rozwiązania
user profile

Ola

17406

Nauczyciel

Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Porównywanie ułamków dziesiętnych

Aby ustalić, który z dwóch ułamków dziesiętnych jest większy, wystarczy porównać kolejno rzędy, zaczynając od najwyższego. Oznacza to, że porównujemy kolejno cyfry z których zbudowany jest ułamek dziesiętny, czyli zaczynamy od cyfr części całkowitej, a później przechodzimy to porównywania cyfr części dziesiętnych.

W praktyce porównywanie ułamków dziesiętnych odbywa się następująco:
  • Najpierw porównujemy części całkowite, jeżeli nie są równe, to mniejszy jest ułamek o mniejszej części całkowitej;

  • Jeżeli obie części całkowite są równe, to porównujemy ich części dziesiętne. Jeżeli części dziesiętne nie są równe, to mniejszy jest ułamek o mniejszej części dziesiętnej;

  • Gdy części dziesiętne są równe, to porównujemy ich części setne, tysięczne itd., aż do uzyskania odpowiedzi.

  Zapamiętaj

Gdy na końcu ułamka dziesiętnego dopisujemy lub pomijamy zero, to jego wartość się nie zmienia.

Przykłady:
$$0,34=0,340=0,3400=0,34000=...$$
$$0,5600=0,560=0,56$$

W związku z powyższą uwagą, jeżeli w czasie porównywania ułamków w którymś zabraknie cyfr po przecinku, to należy dopisać odpowiednią liczbę zer.
 

Przykład: Porównajmy ułamki 5,25 i 5,23.
Przed porównywaniem ułamków wygodnie jest zapisać porównywane liczby jedna pod drugą, ale tak by zgadzały się rzędy, czyli przecinek pod przecinkiem.

porownanie1
Widzimy, że w porównywanych ułamkach części jedności są takie same, części dziesiętne także są równe, natomiast w rzędzie części setnych 5>3, zatem ułamek 5,25 jest większy od 5,23. Zatem 5,25>5,23.

Przykład: Porównajmy ułamki 0,8 i 0,81.
Zapisujemy ułamki jeden pod drugim, tak aby zgadzały się rzędy, czyli przecinek pod przecinkiem. Ponadto dopisujemy 0 w ułamku 0,8.

porownanie2

Widzimy, że w porównywanych ułamkach części jedności są takie same, części dziesiętne także są równe, natomiast w rzędzie części setnych 0<1, zatem ułamek 0,81 jest większy od 0,8. Zatem 0,81>0,8.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom