Dopisz takie liczby... 4.17 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 3 Klasa
  3. Edukacja wczesnoszkolna

Dopisz takie liczby...

3
 Zadanie

4
 Zadanie
5
 Zadanie

Pierwszy graf: otrzymujemy liczbę 33

Działanie 1: 

 

Zastanówmy się, jaką liczbę musimy dodać do 20 aby otrzymać 33. Żeby obliczyć tą liczbę, musimy od liczby 33 odjąć liczbę 20. Zapisujemy więc takie działanie:

 

A więc aby otrzymać liczbę 33 do liczby 20 musimy dodać liczbę 13. Działanie na grafie będzie więc następujące:

 

 

Działanie 2:   

 

Zastanówmy się, jaką liczbę musimy dodać do 3 aby otrzymać 33. Żeby obliczyć tą liczbę, musimy od liczby 33 odjąć liczbę 3. Zapisujemy więc takie działanie:

 

A więc aby otrzymać liczbę 33 do liczby 3 musimy dodać liczbę 30. Działanie na grafie będzie więc następujące:

 

 

Kolejne działania wykonujemy takim samym sposobem:

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

Drugi graf: otrzymujemy liczbę 57

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:

 

 

 

A więc:

 

Działanie na grafie będzie następujące:                           

  

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Jolanta Faliszewska, Grażyna Lech
Wydawnictwo: MAC
Rok wydania:
ISBN: 9788365463685
Autor rozwiązania
user profile

Ania

24466

Nauczyciel

Wiedza
Dzielenie z resztą

Dzielenie z resztą to takie dzielenie, w którym otrzymujemy pewien iloraz oraz resztę. 


Sposób wykonywania dzielenia z resztą:

  1. Podzielmy liczbę 23 przez 3.

  2. Wynikiem dzielenia nie jest liczba całkowita (pewna część nam pozostanie). Maksymalna liczba 3, które zmieszczą się w 23 to 7.

  3. `7*3=21` 

  4. Różnica między liczbami 23 i 21 wynosi `23-21=2` , zatem resztą z tego dzielenia jest liczba 2.

  5. Poprawny zapis działania: `23:3=7 \ "r" \ 2` $$r.2$$


Przykłady:

  • `5:2=2 \ "r" \ 1` 
    Sprawdzenie:  `2*2+1=4+1=5` 

  • `27:9=3 \ "r" \ 0` 
    Sprawdzenie:  `3*9+0=27+0=27` 

  • `53:5=10 \ "r" \ 3` 
    Sprawdzenie: `10*5+3=50+3=53` 

  • `102:20=5 \ "r" \ 2` 
    Sprawdzenie:  `5*20+2=100+2=102` 


Zapamiętaj!!!

Reszta jest zawsze mniejsza od dzielnika.

Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom