W dostępnych źródłach poszukaj... 4.67 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Chemia

W dostępnych źródłach poszukaj...

1
 Zadanie
2
 Zadanie

Dowiedz się więcej...
 Zadanie

a) rola kwasu foliowego w organizmie człowieka

Kwas foliowy reguluje wzrost i funkcjonowanie wszystkich komórek w organizmie człowieka. Zalecany do spożywania przez kobiety w ciąży (wpływa na prawidłowy rozwój cewy nerwowej u dziecka) a także przez osoby w każdym wieku. Prawdopodobnie chroni przed nowotworami

b) hodowla sztucznych pereł

Hodowla sztucznych pereł polega na wprowadzeniu zarodka perły (lub innego ciała stałego) do płaszcza muszli małża. Następnie zarodek perły zostaje otoczony przez małża masą perłową, która nadaje perłom ich charakterystyczny kolor i kształt.

c) skala porostowa

Skala porostowa jest to skala utworzona z różnego rodzaju porostów, która pozwala na określenie stopnia zanieczyszczenia powietrza na danym terenie. Występowanie konkretnych porostów na danym terenie uzależnione jest od stopnia czystości (zanieczyszczenia) powietrza (Im więcej listkowatych i krzaczkowatych porostów tym czystsze powietrze na danym terenie)

d) zasada zrównoważonego rozwoju

Zasada zrównoważonego rozwoju mówi o tym, że obecna cywilizacja osiągnęła pewien poziom życia i dobrobytu możliwy do otrzymania dla przyszłych pokoleń pod warunkiem rozsądnego gospodarowania. Główna zasada zrównoważonego rozwoju brzmi: "Na obecnym poziomie cywilizacyjnym możliwy jest rozwój zrównoważony, to jest taki rozwój, w którym potrzeby obecnego pokolenia mogą być zaspokojone bez umniejszania szans przyszłych pokoleń na ich zaspokojenie". Najogólniej rzecz ujmując należy tak żyć, aby nie zniszczyć środowiska dla przyszłych pokoleń i aby dać im szanse na życie w takim, albo i lepszym świecie, jak my żyjemy.

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Anna Warchoł, Dorota Lewandowska, Andrzej Danel, , Marcin Karelus
Wydawnictwo: ZamKor / WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Ania

24439

Nauczyciel

Wiedza
Zamiana ułamka zwykłego na dziesiętny

Jeżeli ułamek zwykły posiada w mianowniku 10, 100, 1000, … to zamieniamy go na ułamek dziesiętny w następujący sposób: między cyframi liczby znajdującej się w liczniku danego ułamka zwykłego stawiamy przecinek tak, aby po przecinku było tyle cyfr, ile zer w mianowniku. Gdyby zabrakło cyfr przy stawianiu przecinka, to należy dopisać brakującą ilość zer.

Przykłady:

  • $$3/{10}= 0,3$$ ← przepisujemy liczbę 3 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku była jedna cyfra (bo w mianowniku mamy jedno zero); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • $${64}/{100}= 0,64$$ ← przepisujemy liczbę 64 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były dwie cyfry (bo w mianowniku mamy dwa zera); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • $${482}/{1000} = 0,482$$ ← przepisujemy liczbę 482 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były trzy cyfry (bo w mianowniku mamy trzy zera); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • $${45}/{10}= 4,5$$ ← przepisujemy liczbę 45 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku była jedna cyfra (bo w mianowniku mamy jedno zero); w tym przypadku nie ma potrzeby dopisywania zer,

  • $${2374}/{100}= 23,74$$ ← przepisujemy liczbę 2374 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były dwie cyfry (bo w mianowniku mamy dwa zera); w tym przypadku nie ma potrzeby dopisywania zer.

  Uwaga

Istnieją ułamki zwykłe, które możemy rozszerzyć lub skrócić tak, aby otrzymać w mianowniku 10, 100, 1000,... Jednak nie wszystkie ułamki można zamienić na równe im ułamki dziesiętne, to znaczy tak rozszerzyć lub skrócić, aby otrzymać ułamek o mianowniku 10, 100, 1000 itd.

Przykłady ułamków, które dają się rozszerzyć lub skrócić, tak aby otrzymać ułamek dziesiętny:
$$1/2= {1•5}/{2•5}=5/{10}= 0,5$$
$$3/{20}= {3•5}/{20•5}= {15}/{100}= 0,15$$
$${80}/{400}= {80÷4}/{400÷4}={20}/{100}= 2/{10}= 0,2$$

Nie można natomiast zamienić na ułamek dziesiętny ułamka $$1/3$$. Ułamka tego nie można skrócić ani rozszerzyć tak, aby w mianowniku pojawiła się liczba 10, 100, 1000 itd.

Siatka prostopadłościanu

Po rozcięciu powierzchni prostopadłościanu wzdłuż kilku krawędzi i rozłożeniu go na powierzchnię płaską powstanie jego siatka. Jest to wielokąt złożony z prostokątów, czyli ścian graniastosłupa. Ten sam prostopadłościan może mieć kilka siatek.

Siatka prosopadłościanu
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom