Autorzy: Danuta Babczonek-Wróbel, Teresa Kulawik, Maria Litwin

Wydawnictwo:Nowa Era

Rok wydania:2013

Zaprojektuj doświadczenie umożliwiające odróżnienie 4.84 gwiazdek na podstawie 6 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Chemia

Zaprojektuj doświadczenie umożliwiające odróżnienie

51
 Zadanie
52
 Zadanie

53
 Zadanie

Instrukcja: W dwóch probówkach przygotuj wodorotlenek miedzi(II). Do pierwszej dodaj roztwór glukozy, natomiast do drugiej dodaj roztwór sacharozy. Obie probówki umieść w zlewce z ciepłą wodą.

Schemat:

Sprzęt i odczynniki chemiczne: 2 probówki, wysoka zlewka, roztwory: siarczanu(VI) miedzi(II), wodorotlenku sodu, glukozy i sacharozy oraz ciepła woda.

Wniosek: Negatywny wynik próby Trommera w probówce z roztworem sacharozy świadczy o tym, że sacharoza ma właściwości utleniające.