Uczeń przeprowadził doświadczenie chemiczne 4.71 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Chemia

a)

Otrzymywanie wodorotlenku miedzi(II):

Równanie reakcji chemicznej w formie cząsteczkowej:   

Równanie reakcji chemicznej w formie jonowej pełnej:   

Równanie reakcji chemicznej w formie jonowej skróconej:   

 

Reakcja wodorotlenku miedzi(II) z kwasem octowym:

Równanie reakcji chemicznej w formie cząsteczkowej:   

Równanie reakcji chemicznej w formie jonowej pełnej:   

Równanie reakcji chemicznej w formie jonowej skróconej:   

 

b) Przykładowy wniosek ucznia: Wodorotlenek miedzi nie rozpuszcza się w wodzie, a sól miedzi rozpuszcza się i tworzy klarowny niebieski roztwór.

 

DYSKUSJA
user avatar
Kinga

6 września 2018
Dzięki
user avatar
Wktoria

24 października 2017
Dzięki!
user avatar
Ewelina

21 października 2017
Dziękuję!
user avatar
Asia

13 października 2017
dzięki!!!
user avatar
Jacek

12 października 2017
Dzieki za pomoc
user avatar
Sandra

1 października 2017
dzieki!
klasa:
Informacje
Autorzy: Stanisław Banaszkiewicz, Magdalena Kołodziejska, Elżbieta Megiel, Grażyna Świderska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326717963
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom