Pani X zaznaczyła w kalendarzyku 4.64 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Biologia

Pani X zaznaczyła w kalendarzyku

4
 Zadanie

5
 Zadanie

owulacja - 18 lipca

dni płodne - 14 lipca - 24 lipca

DYSKUSJA
komentarz do rozwiązania Pani X zaznaczyła w kalendarzyku - Zadanie 4: Puls życia 2 - strona 110
Pytanie do Autora

5 czerwca 2018

czemu 18?

opinia do rozwiązania Pani X zaznaczyła w kalendarzyku - Zadanie 4: Puls życia 2 - strona 110
Monika

27898

5 czerwca 2018

Owulacja przypada najczęściej 14 dnia cyklu. Cykl zaczyna się pierwszego dnia miesiączki. Łatwo policzyć, że owulacja u Pani X wystąpi 18 lipca.

Pozdrawiam:)

Komentarz Premium
komentarz do odpowiedzi Pani X zaznaczyła w kalendarzyku - Zadanie 4: Puls życia 2 - strona 110
Mateusz Kubala

8 maja 2018
czy w dniach płodnych zamiast lipca nie powinnien byś Sierpień bo w ćwiczeniówce mam napisane Sierpień?!
komentarz do zadania Pani X zaznaczyła w kalendarzyku - Zadanie 4: Puls życia 2 - strona 110
Monika

27898

11 maja 2018

@Mateusz Kubala Cześć! W zeszycie ćwiczeń z roku 2016 polecenie brzmi: "Określ, w który dzień lipca u Pani X...". Pozdrawiam :)

komentarz do zadania Pani X zaznaczyła w kalendarzyku - Zadanie 4: Puls życia 2 - strona 110
Renia

1 stycznia 2018
Dzięki!
klasa:
Informacje
Autorzy: Jolanta Holeczek, Barbara Januszewska-Hasiec
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Monika

27809

Nauczyciel

Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom