Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. 4.64 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Biologia

Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin.

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
4
 Zadanie

Cechy roślin:

  • organizmy samożywne - w większości ich komórek występują chloroplasty
  • ich komórki posiadają ścianę komórkową zbudowaną z celulozy
  • z reguły przytwierdzają się do podłoża

Czynności życiowe roślin:

  • odżywianie (fotosynteza + odżywianie mineralne)
  • oddychanie
  • wymiana gazowa
  • reakcja na bodźce
  • rozmnażanie się

 

DYSKUSJA
komentarz do zadania Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. - Zadanie 1: Bliżej biologii 2 - strona 13
Gość

3 stycznia 2019
Dziękuję
komentarz do odpowiedzi Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. - Zadanie 1: Bliżej biologii 2 - strona 13
Gość

7 stycznia 2018
Dziękuję
opinia do rozwiązania Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. - Zadanie 1: Bliżej biologii 2 - strona 13
Gość

19 listopada 2017
Dziękuję pani Moniko
komentarz do odpowiedzi Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. - Zadanie 1: Bliżej biologii 2 - strona 13
Gość

7 listopada 2017
Dzięki
opinia do rozwiązania Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. - Zadanie 1: Bliżej biologii 2 - strona 13
Borys

25 października 2017
Dziękuję :)
opinia do odpowiedzi Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. - Zadanie 1: Bliżej biologii 2 - strona 13
Gość

28 września 2017
xD
opinia do zadania Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. - Zadanie 1: Bliżej biologii 2 - strona 13
Bruno

25 września 2017
Dzięki :)
komentarz do zadania Wymień główne cechy i czynności życiowe roślin. - Zadanie 1: Bliżej biologii 2 - strona 13
Roksana

1

23 września 2017
Dzięki!!!!
klasa:
Informacje
Autorzy: Ewa Pyłka-Gutowska, Ewa Jastrzębska
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Monika

31807

Nauczyciel

Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” w liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: `9/4=2\1/4` 

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą). 

Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom