Opisz budowę i zadania tęczówki - Zadanie 2: Puls życia 2 - strona 169
Wybierz przedmiot
Brak innych książek z tego przedmiotu
Opisz budowę i zadania tęczówki 4.75 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Biologia

Opisz budowę i zadania tęczówki

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie
4
 Zadanie
5
 Zadanie

- ma ona kształt pierścienia

- nadaje oczom kolor

- skurcz mięśni gładkich tęczówki zmniejsza lub zwiększa średnicę źrenicy

- zapobiega wniknięciu zbyt dużej ilości światłą do oka 

DYSKUSJA
opinia do zadania undefined
Olga

14 maja 2018
Dzięki za pomoc
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Elżbieta Mazurek, Joanna i Jacek Pawłowscy, Anna Zdziennicka
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Korepetytor

Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $a⊥b$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $a∥b$.
     

    proste-rownlegle
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY2633ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA5770WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE763KOMENTARZY
komentarze
... i7661razy podziękowaliście
Autorom